48e editie, van 10 t/m 15 juni 2019
 

Belangrijke informatie voor de deelnemers   INFORMATIEF

 

Voorinschrijven

In verband met de te verwachten drukte op 2e Pinksterdag en voor de start op dinsdag 22 mei 2018 raden wij u aan om zoveel mogelijk gebruik te maken van de mogelijkheid om van tevoren in te schrijven. De voorinschrijvingen, die gehouden worden in zalencentrum ‘De Hoendrik’, zijn als volgt gepland:

 

 

Tijdens de wandelweek staat er een tent voor ‘de Hoendrik’ op het plein. In die tent schrijven we ook op 2e Pinksterdag in. Let u op de borden: de afstanden staan duidelijk aangegeven en natuurlijk kunt u ook uw vragen kwijt bij één van de bestuursleden die op het plein aanwezig zijn: u herkent ze aan het zwart/oranje tenue!

 

Inschrijven op de eerste wandeldag dinsdag 22 mei 2018.

Van 13.00 uur - 16.00 uur en van 18.00 uur - 19.30 uur (15 km wandelaars tot 19.00 uur).

Ook in de tent zoals bovengenoemd. Let u goed op de borden met de afstanden, zodat u in de juiste rij staat te wachten.

 

Inschrijven voor groepen

Groepen kunnen alleen nog inschrijven op dinsdag 8 mei 2018. Wij verzoeken degenen die de groepen inschrijven rekening te houden met deze data; als u zich later opgeeft is het voor ons moeilijker de administratie op tijd af te krijgen.

 

 

Inschrijven via onze website

Online inschrijven is nog niet mogelijk voor 2018.

 

Wat moet u opgeven

In verband met de administratie dient u bij het inschrijven de volgende gegevens te verstrekken:

• uw naam

• uw adres en woonplaats (indien u bent verhuisd dient u ook uw adres te laten wijzigen)

• uw geboortedatum

• voor de hoeveelste keer u dit jaar gaat meelopen

• uw emailadres en telefoonnummer (alleen bij internet inschrijvingen).

 

Deelnamekosten

€ 5,00 per persoon

Het derde kind uit één gezin (indien alle kinderen jonger dan 13 jaar zijn) bedraagt het inschrijfgeld slechts € 2,50.

Het vierde kind uit het gezin jonger dan 13 jaar betaalt weer € 5,00.

 

Start- en eindtijden

Dinsdag, woensdag en donderdag tussen 18.00 en 19.30 uur.

De 15 km wandelaars starten tussen 18.00 en 19.00 uur.

 

Vrijdag zijn er in verband met de intocht verplichte starttijden:

- 15 km van 18.00 tot 18.30 uur

- 10 km van 18.30 tot 19.00 uur

- 5 km van 19.15 tot 19.45 uur

- 2,5 km van 19.30 tot 20.00 uur

 

Alle wandelaars dienen voor 22.00 uur binnen te zijn.

 

Startprocedure

Alleen de deelnemers die zich tussen 18.00 en 19.30 uur (15 km wandelaars tot 19.00 uur) nog moeten inschrijven, starten de eerste avond nadat ze ingeschreven zijn.

 

Voorinschrijvingen:

De voorinschrijvers hebben het nummer al en zijn hierdoor verzekerd van een vlotte start. Zij starten vanaf de starthokjes op het Dorpsplein. Deze starthokjes zijn voorzien van borden met de afstanden in de aan de afstand gekoppelde kleuren. De deelnemersnummers zijn verdeeld over een aantal hokjes.

 

Internetinschrijvingen:

De wandelaars die zich via internet inschrijven, kunnen het kaartje afhalen bij het starthokje op het plein. De bevestiging van uw inschrijving met het toegekende nummer goed bewaren. Dit is ook uw startnummer. Er staat duidelijk INTERNETINSCHRIJVINGEN aangegeven. Het zou vervelend zijn als u in de verkeerde rij staat te wachten!

 

Tweede wandelavond:

Vanaf de tweede wandelavond kunnen alle wandelaars bij de starthokjes op het Dorpsplein hun kaartjes ophalen. Let u a.u.b. goed op de nummeraanduiding op de hokjes, deze kan eventueel iets gewijzigd zijn de tweede avond!

 

Startkaart

Op diverse plaatsen langs de routes zullen controleposten staan, waar u uw startkaart dient te laten knippen.

Let op: lever uw startkaart elke avond in!!

Zo kunnen we controleren of alle wandelaars binnen zijn. U kunt het startkaartje inleveren in de tent voor ‘de Hoendrik’.

 

De afstanden

(kleuren afdrukken met de afstanden: groen 2,5; blauw 5; geel 10; rood 15)

Alle afstanden starten en eindigen op het Dorpsplein. De afstanden zijn van verschillende kleuren voorzien en leiden u door de Avondvierdaagse: de kleur van het startkaartje, de pijlen op de routeborden en de borden op de starthokjes correspondeert met de afstand die u wandelt.

 

Medailles

Op vrijdag kunnen de medailles buiten opgehaald worden.

Er wordt duidelijk aangegeven waar u de welverdiende medaille op kunt halen!

Ook is het mogelijk om medailles die u kwijt geraakt bent bij te kopen. U kunt daarnaar informeren bij het ophalen van de medaille.

 

Zwartlopers

Helaas komen we er elk jaar weer achter dat er veel ouders/begeleiders van kinderen zijn die zich niet officieel inschrijven. Dat is heel jammer voor ons. Wij proberen een veilige avondvierdaagse voor iedereen te organiseren met een feestelijk tintje. Het zou toch jammer zijn als we deze ‘formule’ aan moeten passen omdat het financiële plaatje niet meer in balans is. Vandaar dat wij alle deelnemers verzoeken om in te schrijven. Samen met onze 120 vrijwilligers proberen wij er een leuke en veilige week van te maken. De week die vooral draait om wandelen, gezelligheid, feest en een goede sfeer en die er is voor jong en oud. En deze traditie willen wij nog heel lang voortzetten.